środa, 3 grudnia 2014

Zajęcia w żłobku - part 2

Hej, hej.
Dzisiaj po raz drugi prowadziłam zajęcia w żłobku. Było troszkę lepiej, ale też bez jakiś fajerwerków. Podzieliłam sobie maluchy na jeszcze mniejsze grupki - pary. Rozdzieliłam największych łobuziaków i jakoś poszło :)

Ćwiczenia dla starszaków



Ćwiczenie 1.
Piosenka Jak chodzą zwierzątka
Kołyszę się jak kaczka,
Ciężko chodzę tak jak słoń,
Skradam się jak kotek,
Wierzgam tak jak koń.

Ćwiczenie 2.
Wierszyk
Tu mam brodę, tu policzki,
Tu mam nosek, a tu czoło.
Tu są oczy, a tu usta,
Które śmieją się wesoło! Cha, cha, cha cha!
Dzieci stoją w kole lub w rozsypce. Jedną ręką wskazują brodę, a potem obiema – policzki. Jedną ręką wskazują nosek, a potem czoło. Obiema rękami wskazują oczy, a następnie usta. Zamaszyście „rysują” rączką na ustach szeroki uśmiech, a potem naśladują głośny śmiech.

Ćwiczenie 3.
Piosenka TAK-NIE
Głowa mówi TAK TAK TAK
Głowa mówi NIE NIE NIE
Moja głowa wesoło kręci się
Moja głowa wesoło kręci się
TAK TAK TAK NIE NIE NIE
Moja wesoło kręci się
TAK TAK TAK NIE NIE NIE
Moja wesoło kręci

Okazało się, że dzieci dużo pamiętają z poprzednich zajęć! Myślałam, że ich to w ogóle nie interesowało, a jednak przyswoiły tekst (w sensie słowa TAK, TAK, TAK, NIE, NIE, NIE) i ruchy główką. 

Ćwiczenie 4.
Koło młyńskie
Koło młyńskie za cztery reńskie
Koło nam połamało, cztery grosze kosztowało,
a my wszyscy BĘC!

Ćwiczenie 5.
Zabawa z misiem
Misiu, misiu,
Siądź na krześle.
Misiu, Misiu,
Daj mi buzi
Siądź na: krześle, na ławeczce, na dywaniku, na podłodze, na samochodziku.

Ćwiczenie 6.
Kręcimy się w koło
Kręcimy się w koło,
Kręcimy się w koło,
Kręcimy się w koło,
STOP!

Ćwiczenie 7.
Dmuchanie statków
Urządziliśmy wyścig statków zrobionych z origami. Zadaniem dzieci było ich dmuchanie do linii mety

Ćwiczenie 8.
Dmuchanie i pościg za balonami

Ćwiczenie 9.
Naśladowanie ruchów zwierzątek - ćwiczenia artykulacyjne
Powtórzenie z poprzedniego tygodnia.

Z maluchami nie będę jednak pracowała (tymi rocznymi). Mam się zająć starszakami, żeby były postymulowane przed pójściem do przedszkola.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz